torsdag 4 oktober 2012

kanelbullens dag

Japp i dag är d ju kanelbullens dag och dagen till ära har jag haft Sara och Sanna här på besök och så klart lilla Oliwer :) Har ju inte träffat Sanna och Oliwer sen han va typ bara 2 månader gammal och nu fyller han 1 om bara nån vecka.... shit va tiden går.. å va stor sötnöten hade blivit, han traskade/kröp runt här hemma och lekte med Berrra´s leksaker och bara va söt :)

Bjöd självklart på kanelbullar eftersom att det är kanelbullens dag i dag... dock inte hemma bakade.. det är jag aldeles för lat för nu när jag har två små hulliganer ;) 

Sara hade med sig världens finaste filt till Linnea i välkomen till välden pressent, en rosa, brun randig med äppelskrutt på baksida ;) Passar ju verkligen super bra eftersom att hon inte har fått någon egen filt ännu eftersom att hon fått ärva store brorsans :) så jätte tack Sara för filten hälsar lill skrutt! 

Är så himla glad att jag har henne som vän! och det är alltid lika trevligt när hon kommer hit!

Ska börja träna med henne på friskis och svettis oxå, det ser jag fram emot, att röra d här gravid fläket lite så man kanske blir av me det! det är dags att sikta in sig på beach 2013 nu!! 

Lämningen på dagis imorse gick sådär.... jagh ade ju vart duktig å satt på honom regnkläder redan hemma för att slippa krångla med det på dagis eftersom att dom alltid är ute när vi kommer och tyckte att jag va jätte duktig.... jo men visst på väg in till dagis i bilen bestämmer sig min lilla prins för att klämma ur sig en redig skit i blöjan, vilket resulterade i dubbel jobb på dagis sen att ta av honom regnkläderna och se byta blöja för att sen kränga på honom dom där förbaskade regnkläderna igen..... och när jag skulle gå sen blev han mindre glad :/ Ja ja varje lämning kan ju inte gå tipp topp så är det ju!


Nu sitter jag och filurar på vad man ska servera herrn i huset för mat ikväll.... har ju ingen insperation till att laga någon mat alls.... så frågan är vad fasiken man ska handla?! kanske kommer på i affären...... nåt måste man ju stoppa i dom hungriga magarna!!


Skit väder har vi oxå, det bara regnar och regnar hela tiden, hundarna vill inte ens gå ut mer än någon meter i från ytterdörren, kissar och går in... tack och lov att man inte har nån jätte vovve som kräver 1 mils motion varje dag ;)

Och inatt va d inte nådigt här hemma vill jag lova... är såååå trött i dag och skulle igentligen behöva sova, men passar på att blogga i stället när Linnea sover ;) 
Berra somnade halv 7, och vaknade samtidigt som Linnea vid halv 8 och va jätte ledsen så bägge barnen grät och skrek så det blev en mysstund i soffan för att få dom lugna och Berra somnade om ganska fort... inte lill skruttan, hon höll sig vaken en timme till och skrek och skrek och skrek..... äntligen somnade hon om halv 9 så jag kunde duscha och göra mej iodning för natten. Kl 9 bar jag upp henne på övervåningen för att kolla på grey´s vilket gjorde att tårarna sprutade efter 10 miuter in i serien.... buhuhu!!! hela avsnittet va by the way ett riktigt snyft avsnitt ;) 

När det va slut drog jag på inspelade avsnitt itan criminal mindes och kollade i typ en kvart innan ögonen gock i kors och d va dags att stänga av dummburken och sova! 

Hann somna till och sova i nån halvtimme innan Linnea vaknade och ville ha  mat och gasig i magen.... hon somnade om efter 20-30 minuter.....

Klockan 12 vaknade Berrabus och grät och va törstig och sen ville han inte alls somnade om.... lyfte över honom och la i mellan oss men han va pigg helt plötsligt och hade inga planer what so ever på att sova... började klättra runt i sängen och leta hundar under täcket som han kunde jävlas med.... 1 timme försökte jag få honom att somna om... gick inge vidare.... kvart över 1 somnade han äntligen mellan oss.....
klockan 2 vaknade Linnea och ville ha mat... somnade om efter 30 min och sov.... lyfte över Berra till sin säng och fick äntligen sova.... i EN jäkla timme för sen vaknade Berra och grät igen... gav honom lite vatten och klappade på huvudet i 10 minter sen somnade han om...  kl 5 vaknade Linnea och villa ha mat igen somnade om efter 15 minuter brevid mej i sängen och sen va det dags kl 7 att vakna igen en halvtimme innan väckar klockan ringe.... INGEN rolig natt vill jag lova..... behöver jag påpeka att ögonen går i kors här i dag?! 
Så det var verkligen skönt att Sara kom och hit gullade lite med Linnea så att jag fick en liten paus i bärandet.....

Nu är det snart dags att mata henne och göra oss redo för att hämta stor skrot på dagis och åka å handla middagen för att sen åka hem och leka med Berra utomhus får det bli idag trots regenet för han har sån överskotts energi när han kommer hem ifrån dagis (?) att han typ river huset..... bara hoppas att lillskrot går med på att ligga i vagnen en stund!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar