fredag 29 mars 2013

Hej bloggen!

Nä men heeeeej bloggen och alla läsare *vinkar*  (om jag nu har några kvar ;) )

Va ju inte igår jag bloggade inte.. men med två små barn, 3 hundar och ett hus så finns tiden verkligen inte till för att sätta sig å skriva....

I alla fall helt sjuuuuukt va tiden går fort!!!

Berra har hunnit fylla 2 år.... 2 ÅR!!!! Shit d känns som det var igår jag satt på toagolvet i huset vi hyrde av dum Soli med ett gravtest i handen och väntade med spänning och skräck när äntligen ett + uppenbarade sig... ett plus som har inneburit skräck, spänning, förväntan och MASSOR med kärlek!!!
Hur jag den morgonen Berra föddes fick känna en så stark kärlek som alla andra mammor alltid har pratat om till sina barn som jag igentligen aldrig trott på... tills jag själv fick upp det där lilla skrynkelynklet till son på bröstet för första gången och det helt plötsligt inte fanns någonting annat än MIN fina lilla familj!

Nu två år senare  är han världens mest underbara två åring med bus å grejer för sig varje dag som utvecklas med en rasande fart med både motorik och språk <3 Han snackar på om allt och ingenting och är helt biltokig... ALLT som låter liknande en bil tycker han e toppen!! VÅRAN underbara kille helt enkelt!!

Och Linnea har hunnit bli ett halv år.... samma där känns som om jag inte hinner med.. hon föddes väl igår??? Ne he inte d...?! Hennes resa här i livet har ju inte vart fullt så enkel som berrabus eftersom att jag hon haft mycket problem med magen och inte har ökar i vikt som hon ska och även pga av det heller inte riktigt följt sin normala utvecklings kurva.... man kan säga att hon är som en 4 månaders nästan både till vikt och utveckling.... MEN nu när vi fått ordning på magen så går det fort framåt och snart är nog ikapp igen :)

Här hemma i huset fixas d och donas hela tiden..... Trädgården håller på att ta form och förväntas vara klar tills i sommar.... då bör vi ha en gräsmatta som kidsen och dogsen kan springa runt å leka på....
Även taket ska förmodligen bytas till sommarn och ev en terass byggas.... kommer nog bli bra när det väl är klart... men just nu ser det ut som ett sprängt skithus typ.....

Ja mycket mer har hänt som jag inte hinner skriva om just precis nu för nu vaknade Berrabus och dagen kickar igång på riktigt med arbete ute i skogen å trädgården :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar