onsdag 3 oktober 2012

Linnea en månad!

Ja herre jösses vart tar tiden vägen?! Igår blev våran lilla snorpa 4 veckor gammal och i morgon blir hon en månad... helt sjukt va fort det går... känns som om det var igår jag gick höggravid och gnällde...?! 

Men en månad har hon i alla fall hunnit bli, hunnit växa ut stl 50 och övergått till 56, vilket nu gör att jag har börjat rensa ut lite av kläderna som jag ska försöka komma iväg på loppis någon gång i framtiden och sälja av.... har ju så förbaskat mycket kläder ;) Och mer lär d väl bli nu när d kom en liten tjej eftersom att vi bara har pojkkläder efter stl 56 typ och nåt rosa ska hon väl få..... har iof redan vart iväg å köpt lite kläder i stl 62 på klädbytardagar, och snart är d dags för fler såna dagar så det e ju bra :) 

I alla fall en månad är hon och hon är totala mottsatsen mot Berrabus... han va ju världens mest nöjdaste unge som aldrig gnällde eller gjorde nåt liv, medan lilla fröken skriker mest hela tiden och hemskt gärna ska vara med mej dygnets alla timmar... sen anar jag att hon har en släng av kolik, då hon varje kväll kl halv 6 drar ugång en ljuv stämma som håller isig till ungefär 9 tiden på kvällen då det är dags att gå upp å sova. 

Berra har väl inte riiiiiktigt vant sig vid att ha en syster... ena dagen är han jätte mysig och gullig å försöker stoppa in sin napp i hennes mun när hon skriker (eller så är det bara så att han vill att hon ska vara tyst ;)  ) gungar bilbarnstolen när hon skriker och några gånger har det faktiskt hänt att han har kommit fram och klappar henne på huvudet <3 

Medans andra dagar är han helt tik vild å slänger sig på både henne och mej när hon äter i soffan och beter sig mindre trevligt... men det är klart det är ju inte så lät för honom heller som förut fått 100 % uppmärksamhet... nu måste han ju dela med sig lite utav sin mamma och pappa till en skrikmaskin *s* 

Det går toppen bra på dagis för Berra nu oxå... vi hade lite problem dom första 4 veckorna då han va helt hysterisk när vi skulle lämna honom och verkligen gallskrek efter oss vem som en lämnade, men sedan snart 2 veckor tillbax har han till och med bråttom in på utegården för att plaska i vattenpölar och leka med dom andra barnen... och det underlättar ju lite att dom har fruktstund lagom tills han kommer... han älskar ju frukt :)

Det e verkligen super skönt att han trivs så pass bra på det här nya dagiset mot det gamla som verkligen sög!! Här är jag 100 % trygg med att lämna min lilla guldklimp eftersom att jag vet att han har det super bra och att fröknarna är helt underbara!!! Så STORA rosbuketter till Gröngarns förskola för att ni gör att jag känner mej trygg :) 

När vi har lämnat Berrabus på dagis åker jag och Linnea hem och myser framför tv´n för det mesta och hon får ligga i sitt babygym en stund å kika, eller ligga på mage å träna nacken, vilken hon redan är sjukt stark i och har vart sen hon föddes :) Annars städar vi och donar och hon hänger i bärselen där hon verkar trivas som bäst! 

Har väl inte så mycket mer att uppdatera om barnen just nu eftersom att Linnea mesta dels av tiden sover eller äter eller skriker och Berrabus går på dagis och busar :)

Bjuder på lite bilder så klart på mina guldklimpar <3  
Först och främst bjuder jag på bilder när dom är ungefär lika gamla och visst är dom väl rätt så lika till utseendet?!

 Berra ca 2 veckor gammal
Linnea ca 2 veckor

Linnea 4 veckor gammal
 Berrabus i sin nya onepiece :)

 Syskonkärlek <3




Våra underbara och fina ungar <3 

Och tänker faktiskt bjuda på lite mindre smikrande bilder på mej själv ifrån förlossningen... ha ha man är ju verkligen super snygg ;)

 Dagen innan förlossningen V. 41+3
 Utanför förlossningen mitt i en värk
 Kontrollerna hur mycket värkar
 Lillskrutt kommer upp på mitt bröst för första gången <3
 Bara några sekunder gammal
 Första matningen som skedde nästan direkt. 
 Vägning och mätning. 3710 g och 50 cm lång
 sista magbilden när värkarna har startat kl 15.00 ca i vecka 41+4
Kan knappt stå utanför förlossningen... och dom va ju inte snabba på att öppna dörren :/

Det va dom typ dom bilderna jag kunde visa då som andra är lite väl intima för att lägga ut här ;) Men som sagt man är ju riktigt snygg så där på sluttampen med värkar och allt *s*

1 kommentar:

  1. å jag är världens lyckligaste mormor som fått en av var ♥

    SvaraRadera