fredag 27 april 2012

Bebisens första kläder är klart!

Yes det ända som kommer behövas till bebisen på BB är nu klart, kunde inte låta bli att köpa dom eftersom att dom va så himla söta :)

Dock blev d ju lite dyrare eftersom att jag inte vet könet... så va ju tvungen att köpa till både pojke och flicka... för om det blir en pojke har vi ju MASSOR med kläder och behöver inte köpa nåt nytt... Men sina första kläder måste ju så klart vara nya och bara hans och inte Berras gamla ;)

Här kommer bilder på dom fina kläderna... dock får bebis ärva byxorna i från Bus :)

Till bebisen om d blir en pojk!
Och till bebisen om det blir en flicka!

Ja ha va händer mer då.... Magnus jobbar ju långpass varje kväll nu och eftersom att det e massa röda dagar här och där så jobbar han även fredagar just nu! Så jag och Berra får roa oss själva här ute på landet och i bland åker vi in och äter hos pappsen och Reneé och sen självklart är ju mamma här på tisdagar!



Har även hamnat i "tjaffs" med Enköpings kommun.... det handlar så klart om Berras dagis plats....
Som ni alla vet är jag ju absolut inte ett dugg nöjd med den dagis plats dom lyckades skramla fram till oss den 19 mars när han började, vilket har gjort att jag har heldre haft honom hemma.... Jag hade rent ut sagt ont i magen dom få dagarna jag lämnade honom där.... och han blev som förbytt, inte alls glada goa Berra utan trött, grinig och buset i ögonen försvann..... 

Så för att göra en lång historia kort ringde jag till kommuen och kollade om det skulle bli nån plats ledig på hans första handsval Gröngarn till Augusti.... vilket det inte skulle göra och han va inte första i kö om någon annan som fått platsen skulle tacka nej.... då kommer vi ner till att jag har 2 val
1: Säga upp Berras plats och få 2 månaders uppsägningstid och bli utkastad ur kön.
2: Få stå kvar i kön men oxå därmed betala en hel dagis avgift varje månad som jag inte utnyttjar.

Inte så att jag har nåt emot att betala uppsägningstid... det fattar jag oxå att jag bör göra... men tycker ändå att man borde ha nån sorts ångerrätt när man tackat ja till en dagis plats som INTE är lämpad för en ettåring....

Det enda jag vill är att säga upp platsen SJÄLVKLART betala uppsägningstiden MEN jag vill att han ska få stå kvar i kön... annars förlorar han ju ett halv års kö plats... vilket oxå minskar hans chanser att få plats på sitt första handsval Gröngarn som är svårt att få plats på!
Dom ringer då i från kommunen idag och erbjuder mej en annan dagis plats... men vad är der dom inte fattar? Jag är inte intresserad av att skola in honom på yttligare ett till dagis för att sen om kanske nåt år flytta honom och skol in honom på ett tredje dagis.... då mitt första handsval.... för någon gång eftersom att han står i kön så måste det ju bli nån lucka för honom där..... om det inte är nå jävla mygel med kö listan på just munksundet?! Man börjar ju undra!! 

Ja nä det var väl allt jag hade att skriva för stunden... vi får se vad som händer med dagiset... hoppas ju på en lösning!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar