tisdag 3 april 2012

Inget speciellt att skriva

Men skriver ändå ;) Va ju lixom ett tag sen man bloggade!


Vi börjar väl med det som mest skrivs om här i bloggen nu för tiden... Burr.... 
Ja han har ju börjat på dagis och blivit stora killen nu! Han är så duktig min prins som sällan gnäller eller e grinig, han sover hela nätterna (oftast) och äter hur bra som helst.. hade nog inte kunnat få en bättre unge!


Så till dagiset då... vi fick ju inte nån utav dagisplatserna vi önskade... utan fick ett litet familjedaghem uppe i bergvreten.... VÄLDIGT delade känslor om det.... dels är det inte ålders anpassade grupper, utan alla barn e i samma grupp, i från 1 år till 6 år... Jag tycker att d kanske inte är så lämpligt... kan ju tycka att barn ska kunna utvecklas i sin takt och i samma takt som jämngamla.... men nu är ju läget som det är....
Sen tycker jag inte överhuvudtaget att just detta dagis är barnsäkrat för att ha en ett åring där... Berra är ju yngst.. till och med ett helt år yngre än dom andra nästan... och d känns jobbigt...


Bjuder i alla fall på bilder på min lilla skrutts första dag på dagis :)









Men i bland får man bita i det sura äpplet och ta att d e så här just nu... förhoppningsvis KANSKE han får plats på vårat förstahandsval Gröngarn till efter sommaren.. det märks.. och vilket som så kommer ju syskonet i Augusti och då kommer han ju ändå bara få gå 15 timmars veckor... om han nu kommer gå kvar alls.... 
Men en sak är säker... jag tänker ställa minstingen i kö samma vecka som h*n ploppar ut, så det så!!!


På tal om minstingen så har jag vart på RUL nu.. och allt såg jätte bra ut... händer fötter och hjärta och hjärna ja allt utvecklades som dte ska =) Första rul kunde hon inte mäta hjärtat som hon ville vilket gjorde att vi fick komma tillbax en vecka senare och se bebis en gång till!
Jag har ju hela tiden trott att det e en flicka där inne... vet inte riktigt varför men har haft den känslan.. lite som när jag hade en känsla av att Berra va en pojke... men efter först rul ångrade jag mej rätt ordentligt och tyckte i stället att det såg ut att vara en pojk där inne....


MEN efter månadagens UL så är jag velig... nu tror jag att d kan vara en flicka igen... svårt det där.. va ju sjukt nyfiken på ul och när hon frågade om jag ville veta va jag bra sugen... Men NEJ  det blir mer spännande att inte veta på förlossningen... och även roligare att gissa under graviditeten.... men just nu känns d som en flicka igen ;)
Bjuder på ett par bilder av minstingen oxå så klart!








Annars lunkar vi väl på som vanligt här hemma.... är ute lite då och då och försöker dona lite.... jag kom så långt som att plantera träd och buskar jag köpt i krukor eftersom att d e för kallt för att plantera ute ännu... men eftersom att jag har sån satan foglossning så kom jag så långt som att plantera dom och sen sa ryggen i från... så jag orkade alltså inte lyfta in dom i garaget för natten.... vilket INTE va så jäkla bra.... för va händer??? JO det ska jag ta å tala om på morgonen när vi vaknade va d svin kallt och världens jävla fucking snö storm (!!!!!) så nu är frågan om mina jävla burkar och träd dog den natten eller om jag har tur å dom klarade sig,.. nu står det i alla fall fullt med blommor i garaget och även liten här inne i hallen....
Burr va ju så klart med ut och plantera blommor (kastade mest ut frön och jord ifrån krukan men ändå ;) ) så jag bjuckar även på lite bilder därifrån :)









Sen har ju min fina älskade mamma fyllt jämnt vilket firades i västerås på hong kong restaurang med god mat och trevliga människor både i från mickes släkt och mammas (min) släkt) Alltid trevligt då man allt för sällan träffar moster och Gilbert som bor så långt bort....
Bjuder väl på lite bilder därifrån oxå ;)








Och med dom bilderna avslutar jag mitt lååååååååååååååånga blogg inlägg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar