lördag 19 maj 2012

Super duper dag :)

Ja idag har verkligen vart en super duper bra dag :)
Magnus syster med familj ringde och väckte oss runt halv 10 och sa att dom va halvägs hit så det var bara att skutta upp och klä på sig.

I med frulle i magen på hela familjen och sen ut i solen.
Magnus och Selma + Pravitz åkte fyrhjuling och Burr fick även han åka med en omgång, medans Roger tvättade bilen sin och även min va han snäll och tvättade av :)
Jag gick mest och plockade lite på tomten och flyttade lite grejer.... vill ju få fint här nån gång ;)
Therese  och Selma busade med min Burr och Malte låg mest i vagnen och sov!
Det blev korvgrillning och jordgubbspaj på det ute på trappen i solen, UNDERBART!

Efter att dom åkt hem hoppade vi in i bilen och skulle upp till motorgårn som hade jänkarbils uttställning i dag, men eftersom att Burr somnade i bilen kändes det rätt meningslöst att åka upp dit så vi tog i stället en runda till Kim och Tomas där även Malou var. Där bjöds det på fika och lite skit snack!

Efter det möte vi upp mamma och micke som va på förbi tur i Enköping på Vita elefanten och käkade mat... dock liiiiite besviken på min mat... är ju alltid så feg å tar samma mat, men idag tänkte jag prova nåt nytt och beställde in oxfile med vitlök och chilli, minus chilli för att det inte skulle bli så starkt för bebis i magen.... och till min besvikelse så fick man ingen sås alls knappt och inte kan jag säga att jag kände nån vitlökssmak heller :/ Surt sa räven när han bet i rönnbäret MEN det var inte heller äckligt så det gick ner! ;)

Sedan bar det hemmåt och Magnus drog av lite med grästrimmern där ute och efter det kom Tomas och ligan och hämtade Magnus åsså tog dom hojjarna till västerås för att kolla på race.

Själv har jag har mys kväll med min älskade son och kollat på tv... (dock bara skit) men det spelade ingen roll för vi hade fullt upp med att busa och mysa en massor <3 älskade unge!

Nu sover han så gott i sin korg och jag filurar på om jag ska ta å släppa ut dogsen en sista runda och sen krypa ner i sängen.. är faktiskt vid närmare eftertanke ganska så trött!

I morgon hoppas jag på fin fint väder så man kan hänga ute för det är ju så himla skönt... om man nu bortser i från all pollen som klibbar igen ögonen på en och täpper till nosen ;) Tyvärr orkar jag heller inte resa på rumpan min just nu och hämta kameran men bilder ifrån dagen kanske jag lägger upp någon annan dag!

Har i alla fall allt som allt haft en underbar dag idag och hoppas på liknade i morgon!

God natt alla vänner och alla jag inte känner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar