tisdag 20 december 2011

Dags för Pixxies operation :/

Ja uch i morgon är d dags för Pixxie´s operation och jag är så sjuuuuukt nervös... det e klart att jag tror att dom vet va dom håller på med... men hon är ju så liten och varje gång hon ska sövas ner är ju en risk... vill ju inte att nåt ska hända min lilla prinsessa!! 


Så Idag har jag klippt henne kort för att d ska va lättare att ta hand om ev sår och så efter, inte för att d blev så snyggt... men d växer ju ut igen! och jäklar va lycklig hon blev när hon slapp all päls och alla tovor... försökte även skrapa tandsten... men d va inte popis.. så får ta d i kväll i stället...!


Ikväll sover vi över hos mamma i Irsta, eftersom att hon ska vara så tidigt på sjukhuset och då vill jag inte behöva slita upp Berrabus klockan 5 på morgonen för att hinna... så han får ligga kvar hos mamma medans jag åker iväg och lämnar skrutten! 






Ja ha mer då... händer rätt mycket här hemma nu... Berra kryper runt och tar sig fram i en faslig fart, ställer sig upp mot precis allt och går sidleds med möblerna.. han är så duktig min prins :) 


Om 4 dagar är det julafton vilket vi firar här hemma i vårat hus i år, kommer bli sååå mysigt! Magnus mamma o pappa, farmor och farfar, syster med familj och så mamma, micke, pappa Mona och Tino Magnus morfar kommer så vi blir rätt många! men ju fler man är desto mysigare! 




Dock längtar jag MASSOR till sommaren nu! Har så himla mycket som händer i sommar b la ska vi väl fixa och dona här på tomten så att man får en gräsmatta och så om d blir som jag vill bredda och grusa upp gårdsplanen och en MASSA mer! 


oxå andra spännande saker som inte ännu är helt klart men om d blir som jag vill så kommer det bli så himla underbart och super bra!!! Mer om den saken tänker jag inte gå in på... kanske att jag kan skiva ut vad det är någon gång i juni ha ha ha nu blir ni nyfikna va =) men d är i alla fall nåt som handlar om hemmet... så mycket kan jag säga!


Annars är det ju värme, sol och bad jag längtar efter,,... Berra kommer att kunna bada i sjön och bara ha det underbart! dock kommer jag ju jobba och han gå på dagis på vardagarna... men vi har ju ändå helgerna :) 


Och nån vecka eller två ska man väl kunna avvara och ta semester hoppas jag!!! dock skulle jag ju gärna va hemma hela sommaren och bara vara! men pengar  behöver man ju alltid och d kan ju va rätt skönt å komma i gång igen! 


Just i dag är jag så himla lycklig och glad och väntar med spänning om vad 2012 kommer att komma med! Jag vet ju i alla fall att 2011 har vart ddet bästa året någonsin! Jag blev ju mamma till den finaste pojken i värlen och köpte hus med älskling... så mycket bättre än så kan d nog inte bli!


Nä nu ska jag hänga tvätt och försöka plocka lite här hemma, vilket inte är d lättaste då jag har så sjukt ont i rygg och nacke... men skam den som ger sig *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar